Proje 1: Eriyebilir Sabun Bazı ile İlk Adımlar

Malzeme:
eriyebilir sabun bazı
sabun boyası
sabun esansı

bunun yanında:
kalıp, bıçak, pipet, kase veya sürahi, sprey kolonya, mikrodalga ve iki adet tencere

Lütfen başlamadan önce tatlimatı bir kez tamamen okuyun.



İstediğiniz miktarda sabun bazını küp küp kesin. Mikrodalgada, 900 Watt 20 saniye adımlar ile, veya benmari yöntemi kullanarak ve arada karıştırarak sabun bazınızı eritin.


Benmari Nedir?

Benmari bizim kullanacağımız anlamıyla ısıya temas etmeden eritme sıcak tutma işlemidir. Temelde büyük bir tencere içine su eklenir kaynama noktasına getirilip altı kısılır. İçine daha küçük bir tencere konulur ve içine su temas ettirmeden ısıtılacak eritilecek malzeme konulur.






Eridikten sonra istediğiniz sabun boyası ile renklendirin. Sabun boyamız çok kuvetlidir, azar azar ekleyin ve kullanmadan önce çalkalayın.










Esansı ilave edin. Kullanan miktarı %1 ve %4 arasında olmalıdır, yani 100 gramda 1 ve 4 gram arasında kullanacaksınız. Genelde %1 hafif bir koku ve %4 yoğun bir koku elde edilir.


1 çay kaşığı = 2gr
1 tatlı kaşığı = 5gr
1 yemek kaşığı = 10gr










Kalıba dökün ve üzerinde oluşan köpükleri sprey şişeden kolonya sıkarak söndürün. Tamamen soğuduktan sonra kalıptan çıkartın.











Projeyi pdf olarak istiyorsanız tıklayın:


Video da eklendim:

2 yorum:

  1. Merhaba, tatli dilimler blogtaki yazilari takip ediyorum. Hatta sabunla ilgili bütün malzemelerimide tatli dilimlerden alıyorum. Bı sorum var yardımcı olursanız cok sevinirim. Yaptıgım sabunlarda terleme sorunu yasıyorum. Sabun bazını benmari usulüyle eritip esans, boya ve %2 oraninda su katip, karistirip kalıplara dokuyorum. 2 saat sonra silikon kalıplardan sabunlari çıkarıyorum. Terleme sorununu nasıl çözebilirim? Yardımlarınızı rica ediyorum.

    YanıtlaSil
  2. Terleme Sorun ilgili yazım burada görebilirsiniz:
    http://www.tatlidilimler.com/2012/09/sizden-gelen-sorular-terleme.html

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...